Cum ajungem să ne cunoaștem clienții?



Ce este KYC și de ce ar trebui să-l știți?

Fiind o instituție financiară, trebuie să respectăm reglementările privind prevenirea spălării de bani și finanțarea terorismului, pentru a preveni sistemel de fraudare să ne folosească serviciile și să reprezinte o amenințare pentru societate. Putem detecta și identifica acțiuni suspecte numai având informații suficiente despre clienții noștri, tranzacțiile lor tipice și sursele de fonduri.
KYC înseamnă toate acțiunile care ne permit să știm cine este clientul nostru și să detectăm orice comportament neobișnuit. În primul rând, este solicitarea noastră către clienți să furnizeze datele lor personale, să răspundă la întrebări legate de tranzacțiile lor financiare și abia apoi - monitorizarea, analizarea și, în caz de suspiciune, întreprinderea acțiunilor relevante.

Ce informații vă rugăm să furnizați?

  • Informații personale: date de contact, cetățenie și locul de reședință.
  • Date financiare: surse de fonduri, beneficiari, sumele de bani care sunt vehiculate și scopul lor.
  • Dacă sunteți o companie: tipurile, sfera de aplicare și teritoriul activității economice executate, partenerii de afaceri și tipul de risc.
  • Când este necesar, vă rugăm să furnizați detalii despre o tranzacție de plată specifică.

Vă asigurăm că toate informațiile furnizate de client sunt protejate și utilizate numai în scopuri legate de KYC și anti-spălarea banilor.

Cât de des solicităm informații?

Primul chestionar este dat pentru completare către client în timpul înregistrării în sistem. Ulterior, pentru a ne asigura că informațiile despre client sunt la zi, rugăm clientul să le revizuiască periodic, de obicei o dată pe an. De asemenea, putem solicita furnizarea de informații dacă detectăm activitate suspectă. În acest caz, vom pune întrebări suplimentare despre sursele de fonduri, scopul tranzacției, etc. Așteptăm întotdeauna clientul să furnizeze informații detaliate, cât mai repede posibil.

Ce se întâmplă dacă refuz să răspund la întrebări?

Acțiunile KYC sunt o normalitate pentru orice instituție financiară, motiv pentru care ne așteptăm ca clienții noștri să acționeze responsabil. Cazurile, atunci când clientul refuză să furnizeze informațiile furnizate, sunt considerate o activitate suspectă și pot influența furnizarea de servicii către client, care pot fi suspendate sau încetate.