Toate categoriile

Cheia succesului în comerțul online: strategia social media pentru generarea de conversii

#
Deblocați secretul creșterii vertiginoase a vânzărilor dvs. online cu puterea rețelelor sociale! Spune-ți La revedere rezultatelor mediocre și salută rezultatul îmbunătățit. Oaspetele nostru special este aici pentru a-și împărtăși cunoștințele interne despre strategia câștigătoare pentru rețelele sociale care va duce magazinul dvs. online la următorul nivel. Pregătește-te să fii inspirat și să descoperi cheia succesului în stimularea vânzărilor online.

Cine este Darius Gerulis?

Faceți cunoștință cu Darius Gerulis, un expert dinamic în marketing social media și lector căutat. Cu o bogată experiență în vânzări și o experiență dovedită de a ajuta magazinele online din industrii diferite să-și crească vertiginos succesul, Darius este aici pentru a fi ghidul tău în crearea unei strategii de marketing câștigătoare în rețelele sociale .

Pregătește-te să înveți de la cei mai buni și să-ți transformi prezența în comerțul online astăzi!

#

Ceva de reținut

Cel mai probabil citiți acest articol deoarece sunteți în căutarea unor sfaturi utile și sunteți în locul potrivit. Cu toate acestea, înainte de a începe, mai întâi ar trebui stabilite câteva lucruri.

Fiecare afacere este diferită

O soluție NU se potrivește tuturor, deoarece toate afacerile sunt unice. În această postare pe blog, veți primi îndrumări despre cum să planificați și să implementați o strategie de social media pentru a stimula vânzările.

În cele din urmă, totuși, Dvs. să decideți ce soluție se potrivește cel mai bine afacerii dvs.

Conversiile sunt importante, dar și multe altele

Toată lumea își dorește o bună reputație, acțiune și conversii imediat de la un produs. Cu toate acestea, este important să rețineți că și alți factori vă influențează creșterea.

De dragul afacerii dvs., trebuie să aveți următoarele pregătite:

  • Analiza pieței
  • Analiză și date istorice despre brand
  • Direcția strategică de afaceri
  • Poziționare clară și înțeleasă
  • Un model de activitate clar
  • Plan de suport pentru clienți
  • Un plan de afaceri bine definit
  • Valorile brandului
  • Company values

Pe scurt, fiecare brand are nevoie de o poveste și o mulțime de companii uită să finalizeze această pregătire. Astăzi vom acoperi elementele esențiale pentru a vă ajuta să generați conversii!

Toate drumurile duc către web

Orice ați face, fie online, fie offline, traficul pe care îl obțineți ar trebui să vă conducă întotdeauna către website.

Ați început o campanie publicitară în rețelele sociale sau ați postat ceva atractiv pe Twitter? Adăugați linkuri!

Ai ceva timp pe ecran la televizor sau PR favorabil? Menționați site-ul dvs.!

Marketingul nu este doar online

Într-adevăr – marketingul digital este un instrument puternic.

Dar să nu uităm imaginea de ansamblu și să ne amintim că abordarea tradițională a celor 4P (Preț, Produs, Poziționare, Promoție) încă se aplică foarte mult. 

Ideea este să conduci oamenii acolo unde vrei tu să fie – site-ul tău, locul în care clienții potențiali pot cumpăra ceea ce oferiți.

#

Asigurați-vă că site-ul funcționează bine

Acum că ați ajuns până aici și aveți trafic - nu doriți ca oamenii să părăsească site-ul dvs.

Din păcate, oricât de grozavă este strategia dvs. de socializare, nu veți obține rezultatele dorite dacă site-ul dvs. este de modă veche, nu se încarcă suficient de repede și este greu de navigat..

În zilele noastre, o viteză de încărcare de 1 sau 2 secunde este deja prea lentă pentru majoritatea oamenilor și pur și simplu pleacă. Dacă doriți să evitați acest lucru - asigurați-vă că site-ul dvs. este optimizat.

De înțeles, sună mult și probabil că vă întrebați de unde ar trebui să începeți. Nu vă faceți griji – Darius Gerulis vă va ghida până acolo pas cu pas.

Începe-ți cu un obiectiv

Primul lucru pe care ar trebui să-l faceți este să stabiliți un obiectiv care să vă ajute să testați o anumită ipoteză. Sună destul de ușor, nu?

Luați în considerare ce are nevoie afacerea dvs. chiar acum. În timp ce unii își vor stabili gradul de conștientizare, alții vor viza trafic sau chiar vor opta pentru conversii directe.

Cum să formulezi obiectivul potrivit?

Un obiectiv bun de comunicare este...

  • Relevant pentru canalele de social media.
  • Măsurabil. Rezultatele sunt tangibile, arată numere și pot fi conectate cu procesul de vânzare și cu alte statistici (de exemplu, Google Analytics).
  • Smart. Trebuie să fie în concordanță și să completeze nu doar marketingul, ci și activitățile de afaceri în ansamblu. 

Tipuri de obiective

Când vine vorba de comunicarea zilnică pe rețelele sociale, KPI-urile diferă între obiectivele pentru conținutul organic și campaniile publicitare pe rețelele sociale..

KPI-urile de conținut pot măsura:

  • Interacțiunea utilizatorilor cu procentul Ratei de implicare.
  • Numărul de persoane care v-au văzut conținutul cu Acoperire și Frecvență.

Și nu-ți face griji! Toate canalele de social media împărtășesc aceste statistici cu administratorii paginii fără costuri.

KPI pentru publicitate este puțin diferit și poate măsura:

  • Numărul de persoane care și-au amintit conținutul anunțului. Poate fi măsurat cu procentul de creștere a reamintirii anunțurilor.
  • Numărul de vizitatori care au fost direcționați către site-ul dvs. web ar fi măsurat cu vizualizările paginii de destinație.
  • Numărul de clienți potențiali va fi calculat numai dacă ați configurat anunțurile pentru a colecta informații de contact și ar fi afișat sub valorile Leads/Vânzări.

De asemenea, merită menționat marketingul prin e-mail. Indicatorii KPI organici și plătiți pentru marketing prin e-mail sunt, de asemenea, măsurați diferit:

  • Dacă includeți o ofertă sau un îndemn, KPI-ul dvs. de conținut ar fi rata de clic pentru linkuri sau cupoane.
  • KPI-ul campaniei ar putea fi măsurat prin procentajul ratei de deschidere și procentul ratei clicurilor.

Exemplu de obiectiv

Dar destul cu teoria! Iată un exemplu concret, din viața reală.

Să spunem că scopul Dvs. este să…

Moderniza-ți comunicarea cu un site web nou, un aspect nou și o nouă abordare creativă.

Atunci ar fi o idee bună să vă măsurați eforturile prin…

Verificați dacă există mai mult trafic pe site-ul dvs. – cu 5-10% mai mult cu același buget.

Managementul traficului: drumul spre cumpărături

Acum aveți un obiectiv și KPI-uri adecvate pentru a vă măsura progresul. Este timpul să aflați cum eforturile de comunicare pot ajunge la clienții potriviți.

Aceasta se aseamănă cu o pâlnie (funnel) – Sfântul Graal al strategiei de social media.

Ce este un fuunel și cum funcționează?

Mai simplu spus, un funnel este o modalitate strategică și eficientă de a vă orienta afacerea către conversie.

Funnel-ul constă din TOFU (partea de sus), MOFU (mijlocul) și BOFU (partea de jos). Să discutăm fiecare dintre ele și cum se conectează.

Conștientizarea (Eu văd). Acesta este momentul în care o persoană aude despre afacerea ta pentru prima dată, poate tocmai ți-a văzut logo-ul sau a observat postarea ta pe rețelele sociale. Aici veți dori să măsurați Acoperirea și să aflați câți oameni au văzut-o.

Considerare (Eu cred). Acum puteți folosi publicitatea de remarketing. Poate că această persoană a văzut recenzia dvs. sau un videoclip. Și astfel, în pași mici, această persoană se apropie de tine și continuă mai departe prin pâlnie.

Conversie (Eu fac). Aceasta este partea în care aceeași persoană primește o anumită ofertă. Unele companii doresc să economisească și să afișeze pur și simplu o ofertă imediat, sărind peste pașii de conștientizare și luare în considerare. Este de înțeles, dar este crucial să planificați întreaga pâlnie. Există diferite moduri de a o folosi.

#

Consultați o sugestie specifică despre modul în care Darius Gerulis și-ar planifica etapele pâlniei.

Exemplu de pâlnie (funnel) de comunicare

Pasul 1: Trafic. Cumpărați trafic către site-ul dvs. și alegeți publicul în funcție de interesele acestora, de ex. sport și mașini. Alegeți criteriile demografice, de ex. bărbați care locuiesc într-o anumită zonă, interval de vârstă 34-54 și adaugă public asemănător. Acest lucru ar trebui să vă coste 1-3% din bugetul planificat.

Pasul 2: Trafic. Cumpărați o altă reclamă, la fel ca prima și setați traficul către site-ul dvs. ca obiectiv. Cu excepția faptului că de această dată anunțul va fi afișat nu întregii audiențe, ci doar celor care au vizitat deja site-ul și poate au văzut deja anumite pagini cu oferte. Dacă doriți, puteți adăuga și audiența urmăritorilor noștri de pe Facebook.

Pasul 3: Conversii. Până acum, cei care v-au văzut reclamele sunt cel mai probabil încântați de ideea de a cumpăra de la dvs. Este timpul să lansați un anunț cu o ofertă foarte specifică și un CTA (call to action). Nu uitați să utilizați termeni de Acțiune, cum ar fi „Clic aici” și „Cumpărați acum”.

Notați KPI pentru fiecare etapă a pâlniei

KPI-ul pentru fiecare etapă și cifrele vor depinde de afacerea dvs. și de obiectivele generale, dar doar pentru a vă oferi o idee generală, iată un exemplu despre cum ar putea arăta.

  • KPI pentru conștientizare – Impresii, +2,000,000 Reach.
  • KPI pentru Considerare – Anagajament, +1.0% Rata de implicare/per Q
  • KPI pentru Conversii – Lead Gen, CPL (cost pe clic)

Pentru a rezuma, atunci când aveți o pâlnie, notați toți pașii și aliniați-i cu un anumit KPI.

O recomandare prietenoasă: nu rămâneți cu un singur KPI. Alegeți un KPI specific pentru o anumită campanie și altul pentru comunicarea zilnică/organică.

#

Managementul traficului: planificare

Felicitări, acum ai pâlnia ta de comunicare! Deci cum planuiesti? Și de ce?

De ce să o planificați și cum să o faceți

În primul rând, este important să subliniați acest lucru: conținutul neplanificat vă conduce în josul pâlniei.

De asemenea, crearea de conținut neplanificat este mai costisitoare atât din punct de vedere al timpului, cât și al banilor. Devine mult mai ușor atunci când vă planificați conținutul. Poate fi chiar planificat cu o lună înainte și apoi implementat mult mai eficient.

De exemplu, ar putea fi o idee bună să planificați cinci subiecte principale despre care doriți să comunicați și să vă asigurați că se potrivesc cu identitatea mărcii dvs.

De îndată ce aveți subiectul dvs., următorul pas ar fi să atribuiți anumite zile pentru anumite subiecte. Ziua de luni ar putea fi dedicată împărtășirii portretului unui angajat, ziua de marți ar putea fi ziua poveștilor de succes ale companiei sau a dovezilor de expertiză, iar ziua pentru educarea despre produsele și serviciile dvs. ar putea fi miercuri.

De îndată ce aveți o structură, puteți planifica ce tipuri de anunțuri pot fi lansate și când. Dacă faci totul spontan, nu vei putea face ca diferitele elemente și postări să se potrivească împreună, astfel încât calitatea comunicării scade.

Pe de altă parte, iată o altă recomandare foarte importantă: folosiți spațiile și faceți imaginile pe ecran complete atunci când apar pe rețelele sociale. Va îmbunătăți semnificativ experiența utilizatorului!

#

Software și abilități

Pentru a vă ușura viața, iată un rezumat al instrumentelor și abilităților necesare pentru dezvoltarea comunicării.

Pentru un designer de interior, toate programele Adobe Creative Cloud sunt cruciale. De asemenea, Photoshop pentru fotografii și Illustrator pentru design sunt inevitabile.

Pentru o agenție, pregătiți texte în Google Docs – astfel este ușor de accesat pentru toată lumea și rămâne disponibil mai mult timp.

Instrumente de publicitate – Facebook ads, LinkedIn ads, și Google ads.

Pentru urmărirea statisticilor – Rapoarte, Google Trends, Google Analytics.

Statistici de publicitate – Facebook pixel, Google Tag Manager, SEO

Și în sfârșit, în zilele noastre, având un angajat care este priceput la tehnologie și înțelege cultura internet este extrem de prețios– această persoană vă poate salva compania de deciziile de comunicare jenante.

Conținut pentru diferite platforme – ce să pregătiți?

Comunicarea eficientă necesită consecvență și claritate. Dacă doriți să evitați confuzia clienților potențiali și să le construiți încrederea – asigurați-vă că informațiile dvs. de pe toate canalele diferite sunt actualizate în același timp.

Mai precis, toate platformele dvs. online ar trebui să aibă același logo, titlu, imagine de fundal și descriere a serviciilor.

Termenele și rapoartele

Încă un lucru de definit - cât de des veți verifica dvs. sau colegii dvs. rapoartele?

În mod ideal, cineva responsabil cu reclamele pentru comerțul online ar trebui să monitorizeze performanța anunțurilor în fiecare zi. Această persoană va verifica performanța reclamelor, le va optimiza dacă este necesar și va efectua teste suplimentare. Cel puțin, este în interesul dvs. dacă examinați rapoartele în fiecare lună.

În plus, ar trebui să verificați progresul campaniilor dvs. la fiecare 6-12 luni și să vedeți dacă acesta se aliniază cu obiectivele de afaceri. Poate s-a schimbat ceva, iar strategia ar trebui revizuită?

Managementul traficului: reclame de testare

Este timpul pentru testări! Testare A/B, pentru a fi mai precis.

Aceasta înseamnă că sunteți pe cale să aflați cum să testați și să comparați două mostre diferite pentru a-l alege pe cel care vă va aduce cele mai bune rezultate..

Ce poate fi testat?

Contrar credinței populare, nu doar imaginile le puteți testa. Există o mulțime de opțiuni, cum ar fi:

  • Texte
  • Mesaje
  • Audiențe
  • Canale
  • Comunicarea
  • Imagini
  • Și chiar și strategia în sine!

Nu vă fie teamă să experimentați și să începeți cu segmente mai mici de public care vă interesează. De asemenea, merită menționat faptul că nici diversificarea nu ar trebui să fie descurajată – dacă faceți întotdeauna publicitate aceluiași public, veți cheltui mai mulți bani, așa că priviți-l ca pe un experiment real care necesită o minte deschisă.

Exemplu de test A/B

Iată un scenariu.

Compania dvs. dorește să afișeze un anunț pentru două segmente de public țintă și să compare care dintre ele este mai receptiv.

Primul pas va fi să alegeți anumite categorii demografice, de exemplu, oameni din orașe mari vs oameni din orașe mici. Testați care public costă mai puțin - acesta este scopul, iar acest test ar trebui să vă coste 15% din bugetul planificat.

Al doilea pas este să alegeți publicul care a plătit mai mult și să testați acum diferite versiuni de imagini. Orice altceva ar trebui să rămână la fel - același text, același link. Încă o dată, vei dori să găsești cea mai ieftină opțiune și să dedici 15% din bugetul planificat.

În cele din urmă, folosiți cel mai bun public cu cel mai bun aspect vizual pentru următoarele campanii publicitare și de data aceasta puteți folosi restul bugetului pentru asta – 70%.

Pe parcursul acestui proces, nu uitați să aplicați testarea pe baza obiectivelor care au fost stabilite mai devreme.

Instrumente importante înainte de a începe testarea

Facebook Pixel.Acesta va conecta vizitele și acțiunile efectuate pe site-ul dvs. cu reclamele Facebook.

Veți putea afișa anunțul persoanelor care v-au vizitat deja site-ul sau găsiți persoane similare. Instrumentul vă va permite, de asemenea, să contactați o persoană care a adăugat ceva în coșul de cumpărături și au renunțat.

Google Analytics (GA). Acesta va afișa numărul de vizitatori ai site-ului web și cum au găsit site-ul dvs.

Google Analytics de asemenea, vă permite să obțineți cunoștințe mai aprofundate despre comportamentul lor pe site-ul dvs. Valori precum rata de respingere și durata medie a sesiunii vor indica dacă site-ul dvs. are performanțe bune.

UTM builder vă va face viața mult mai ușoară și vă va îmbunătăți strategia de marketing pe social media planificată. Iată ce poate face pentru tine:

  • Urmărire. Când utilizați parametrii UTM, Google Analytics poate monitoriza traficul publicitar și de unde vine acesta. Îl puteți evalua pentru o campanie sau anumite anunțuri.
     
  • Măsurare. Puteți evalua cu ușurință cum se comportă persoanele care au ajuns pe site-ul dvs. prin intermediul anunțului. Poate că petrec mult timp pe o singură pagină, sau poate pleacă după câteva secunde.
     
  • Filtrare. Dacă utilizați des parametrii UTM, aceștia vă vor ajuta să filtrați traficul care vine din postări plătite și organice, buletine informative, PR și altele.
#

Doi factori cruciali pentru succes

Pe măsură ce vă planificați strategia de marketing pe rețelele sociale, doi factori principali de ansamblu trebuie să fie întotdeauna prezenți în acest proces.

Empatie

Ce vrea un membru al audienței tale? Cu ce probleme se confruntă această persoană? Nu este vorba doar despre bani și doar despre produsul tău, creează soluții la problemele cu care se confruntă publicul tău și vei reuși.

Ascultați, simțiți și înțelegeți clientul.

Unicitatea

Fii mai interesant decât alții – astfel reclama ta va fi observată și va costa mai puțin.

Pentru a rămâne unic, va trebui să înțelegeți ce este afișat pe ecranul clientului ideal. Ce interesează această persoană? Cine le arată anunțul care le atrage atenția?

Există întotdeauna opțiuni alternative de care clientul tău le poate prefera. Află de ce.

Analiza concurenței

Acest lucru ne duce la analiza concurenței. 

Este posibil ca concurenții tăi să știe deja ceva despre publicul țintă pe care tu nu știi și există o modalitate de a afla despre asta.

Accesați biblioteca de reclame Facebook, alegeți o țară, alegeți toate anunțurile și introduceți numele concurenților dvs. Veți vedea activitățile lor publicitare - ce se cumpără, ce nu și cum arată anunțurile lor în general.

Rezumați-le punctele forte și punctele slabe - ce fac bine și ce fac rău. Aplicați-l afacerii și strategiei dvs. de social media. Căutați inspirație, dar fără a le copia.